درگیری روسیه و اوکراین می تواند بر عادات هزینه مصرف کنندگان ایالات متحده تأثیر بگذارد – Footwear News


با تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین، مصرف کنندگان آمریکایی خود را برای تلاطم اقتصادی آماده می کنند.

بازارهای سهام ایالات متحده صبح پنجشنبه پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین سقوط کردند، اگرچه پس از اظهارات پرزیدنت بایدن، روز را در موقعیت مثبتی به پایان رساندند.

با توجه به ناآرامی ها، واضح است که این درگیری می تواند عواقبی فراتر از اروپای شرقی داشته باشد.

” [falling markets] نیل ساندرز، مدیر عامل گلوبال دیتا، توضیح داد که بر سرمایه‌گذاری مردم و دیدگاه کلی اقتصاد تأثیر می‌گذارد، بنابراین می‌تواند به رفتار محتاطانه‌تر مصرف‌کننده و تأثیر منفی جزئی بر فروش خرده‌فروشی تبدیل شود.

علاوه بر این، روسیه با داشتن حدود 13 درصد از بازار، یکی از سه تولیدکننده برتر نفت است. با توجه به این درگیری، کندی زنجیره تامین می تواند قیمت نفت را – که در صبح امروز بالای 100 دلار در هر بشکه بود – افزایش دهد و می تواند به مصرف کنندگان آمریکایی در پمپ ها ضربه بزند.

برایان مارکس، دانشیار اقتصاد و بازرگانی در دانشگاه نیوهون گفت: «این بحران مفهوم وابستگی متقابل محیط سیاست اقتصادی جهانی را تقویت می‌کند. در پایان روز، همه ما به هم متصل هستیم و آنچه بین روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد بر همه افراد در جهان تا مصرف‌کننده تأثیر خواهد گذاشت.»

مارکس گفت که افزایش قیمت نفت می تواند قیمت ها را در پمپ بنزین بین 4 تا 6 دلار در هر گالن برساند. در عین حال، با توجه به تأثیر بر اوکراین، یک صادرکننده عمده مواد غذایی که اغلب از آن به عنوان “سبد نان اروپا” یاد می شود، احتمالاً قیمت مواد غذایی افزایش خواهد یافت.

یونی مازور، مدیر ارشد رشد و توسعه، یکی از بنیانگذاران Getida، متخصص در ممیزی و بازپرداخت هزینه های تحقق، گفت: “افزایش قیمت انرژی و کالاها بر توانایی کشورها و اقتصادهای سراسر جهان برای تولید ارزان تر کالاها و مبارزه با تورم تاثیر می گذارد.” آمازون

افزایش شدید کالاها در بحبوحه یک دوره تورم بی سابقه در ایالات متحده رخ می دهد. بر اساس گزارش ماهانه اداره آمار کار، قیمت مصرف کننده در ژانویه نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته است. این رقم نسبت به رشد 7 درصدی در دسامبر افزایش داشت و نشان دهنده بالاترین نرخ تورم از 12 ماهه منتهی به فوریه 1982 بود.

دولت من از هر ابزاری برای محافظت از خانواده ها و مشاغل آمریکایی در برابر افزایش قیمت ها در پمپ بنزین استفاده می کند. پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت و ما در حال برداشتن گام های فعال برای کاهش هزینه ها هستیم. و شرکت های نفت و گاز آمریکایی نباید – نباید – از این لحظه برای افزایش قیمت ها و افزایش سود سوء استفاده کنند.

همانطور که روندهای اقتصادی حکم می کند، زمانی که کالاهایی مانند نفت و مواد غذایی ورشکسته می شوند، مصرف کنندگان کمتر احتمال دارد پول خود را برای سایر مواردی که فورا مورد نیاز نیستند، مانند لباس های لوکس یا لوازم جانبی خرج کنند.

مارکس گفت: «این بر توانایی ما برای خرید سایر دارایی ها تأثیر می گذارد. درآمد قابل تصرف کمتر برای خرید چیزهای دیگر در دسترس است.

در عین حال، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم در زمان درگیری در خانه بمانند، که می تواند بر صنعت گردشگری که قبلاً تحت محاصره قرار گرفته است، تأثیر بگذارد. با این حال، مارکس خاطرنشان کرد که سفرهای خارجی کمتر می تواند فرصت های سفر و گردشگری ایالات متحده را افزایش دهد.

مارکس می گوید: «مردم در طول یک درگیری کمتر به سفر می روند و به نظر نمی رسد این درگیری به این زودی ها تمام شود.

پرزیدنت بایدن، با این حال، گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه – از جمله مسدود کردن صادرات برخی فناوری‌ها – به پایان دادن به مناقشه کمک خواهد کرد.

او گفت: “این ایده که این مدت طولانی ادامه خواهد داشت بسیار بعید است.”