تحلیلگر برتر کفش نایک و Foot Locker را در مورد مشکلات زنجیره تامین کاهش داد – Footwear News


در حالی که برخی از بازیگران اصلی کفش نسبت به کاهش فشارهای زنجیره تامین در آغاز سال جدید خوشبین بودند، حداقل یک تحلیلگر زنگ خطر را به صدا درآورده است.

ما در حال بازنشانی بیشتر تخمین‌ها و اهداف قیمت هستیم تا به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین، افزایش یافته، دید کمتر را بهتر منعکس کنیم. سام پوزر، تحلیلگر بازرگانی ویلیامز در یادداشتی مفصل به مشتریان نوشت که پیش‌بینی خود را برای برندهای اصلی کفش و خرده‌فروشان شرح می‌داد.

بر اساس حرکت سهام پس از سود و بحث با سرمایه گذاران برای ما روشن شده استپوزر نوشت که این باور اشتباه وجود دارد که بدترین مشکلات زنجیره تامین در سه ماهه چهارم رخ داده است.تحت تأثیر تعطیلی 10 هفته ای کارخانه در پاییز گذشته در جنوب ویتنام، کالاهایی برای بهار 22 بودند و بخشی از آن محصول تولید نشده یا دیر به دستتان می رسد.

پوزر ادعا کرد که موانع تولید بیشترین تأثیر را بر تحویل ژانویه تا 22 آوریل داشته است. وی ادامه داد: بیش از 100 کشتی کانتینری در خارج از بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ در دریا منتظر هستند و کمبود کامیون و کامیون نیز مشکل ساز است. در عین حال دیگر بنادر ایالات متحده به طور فزاینده‌ای مسدود می‌شوند، زیرا شرکت‌ها مسیر کالاها را تغییر می‌دهند و راه‌حل‌های محموله هوایی مورد نیاز است.

«از نظر ما هیچ سرمایه‌گذاری نباید از تأثیر مسائل زنجیره تأمین که در حال حاضر اتفاق می‌افتد شگفت زده شود. بدون شرکت حمل کالا از طریق دریا از آسیا بی خطر است. پوزر نوشت، و اشاره کرد که هزینه حمل یک کانتینر از آسیا حدود 20000 دلار است، در حالی که این زمان در سال گذشته 5000 دلار بود. «مگر اینکه شرکتی که در ایالات متحده تجارت می کند، وابستگی کمی به محصولات تولید شده در ایالات متحده داشته باشد. در چین، ویتنام یا بقیه آسیا، تحویل به موقع کالاهای حمل شده از طریق دریا برای آینده قابل پیش بینی دشوار خواهد بود. آینده، و نیاز به حمل و نقل هوایی گرانتر ادامه خواهد داشت.

در این رتبه بندی، پوزر رتبه Foot Locker، On و Canada Goose را از رتبه قبلی خود یعنی نگه داشتن به “فروش” کاهش داد، نایک را از “خرید” به “نگهداری” منتقل کرد و برآوردهای تعداد زیادی از شرکت های دیگر را اصلاح کرد.