نکات خرده فروشی برای استارتاپ ها – FN x FIT Footwear Business Foundations – Footwear News


تجارت الکترونیک برای بیش از سه دهه یک کانال فروش حیاتی برای صنعت کفش بوده است (از زمان راه‌اندازی Zappos.com در سال 1999 و اثبات این موضوع که مردم کفش‌ها را بدون امتحان کردن ابتدا می‌خرند).

برای شروع راه اندازی برندهای جدید کفش، اینترنت راه آسانی را برای تثبیت از طریق پلتفرم های تجارت الکترونیکی مستقیم به مصرف کننده (DTC) مانند Shopify و Squarespace یا سایت های جمع سپاری مانند Kickstarter ارائه می دهد.

به گفته مت پریست، رئیس و مدیر عامل توزیع کنندگان و خرده فروشان کفش آمریکا، اما از نظر خرده فروشی به طور کلی، آجر و ملات هنوز در اینجا در ایالات متحده پادشاه است. ما در مورد آجر و ملات و اهمیت آن برای مشتریانمان نظرسنجی از مصرف کنندگان انجام می دهیم. آنها هنوز هم به دلایل متعددی آن را دوست دارند که ممکن است شما را شگفت زده کند.

این مجموعه پنج قسمتی طیفی از موضوعات مانند تاریخچه صنعت و درس های رهبری، طراحی و توسعه محصول، برندسازی و بازاریابی را پوشش می دهد. ماژول 5 این دوره، استراتژی‌های خرده‌فروشی، از جمله نحوه انتقال از فروش آنلاین به فروش در فروشگاه را پوشش می‌دهد.

[Click here to learn more about Footwear Business Foundations as well as to enroll.]

در زیر اطلاعات مفیدی از کارشناسان برجسته و صاحب نظران صنعت در مورد آنچه در مورد گزینه‌های خرده‌فروشی خود بدانید، آورده شده است.

چرا آجر و ملات برای استارت‌آپ‌ها اهمیت دارد؟

برای برندهای کفش، خرده‌فروشی آجر و ملات فرصت تعامل مستقیم با مشتریان را برای انجام تحقیقات بازار فوری فراهم می‌کند. گرگ وودکاک، طراح کفش کهنه کار، استاد کمکی در FIT، به یاد می آورد که زمانی که در حال طراحی کفش برای برند Sean Jean بود، یک روز را در کف فروشگاهی در نیویورک کار می کرد. “من بوده ام [designing] برای سال‌ها، اما این یک تجربه ارزشمند بود.» “من بلافاصله فهمیدم، فقط بر اساس نحوه بازاریابی فروشگاه، 80٪ مردم فقط نان و کره می خواهند. من چیزهای زیادی یاد گرفتم.”

آجر و ملات همچنین می توانند یک دارایی بازاریابی حیاتی باشند. برای چندین دهه، طراحان مشهوری مانند Manolo Blahnik، Christian Louboutin و Stuart Weitzman از ظاهر در فروشگاه به عنوان راهی برای ایجاد سر و صدا و ایجاد ارتباطات عمیق تر با مشتریان اصلی خود استفاده می کردند.

وارد عمده فروشی شوید

فروش محصولات به خرده فروشان معتبر می تواند یک کسب و کار جدید را نه تنها از منظر درآمد، بلکه از نظر بازاریابی نیز به سطح بالاتری برساند. شراکت مناسب را ایجاد کنید و به برند شما جذابیت بیشتری می بخشد و به شما کمک می کند دسترسی خود را به مشتریان جدید گسترش دهید.

اما گرفتن معاملات عمده فروشی برای لیبل های جدید می تواند بسیار دشوار باشد. طراح جسیکا ریچ اشاره می کند که در ابتدا برای برقراری ارتباط با مخاطبین مناسب تلاش می کرد. او می گوید: «پیدا کردن خریدار در برخی از این فروشگاه ها بسیار دشوار است.

افزایش آگاهی روابط عمومی می تواند کمک کننده باشد. ریچ می‌گوید یکی از وقفه‌های بزرگ او پس از دیدن مطبوعاتی درباره او در Footwearnews.com توسط یک خریدار رخ داد.

اما موفقیت همچنین مستلزم تمایل به ریسک است. وقتی سفارشات انبوه وارد می شوند، اغلب با ریسک مالی همراه هستند. به عنوان مثال، زمانی که ریچ یک پاپ آپ را در میسی در دیترویت فرود آورد، در حال ارسال بود. او می گوید: «من مجبور شدم پول خودم را برای محصول سرمایه گذاری کنم. اما اگر تلاش نمی‌کردید، نمی‌دانستید که آیا این کار موفق خواهد شد یا خیر.»

فروشگاه های خود را باز کنید

سارا فلینت، که برند کفش همنام خود را در سال 2013 تأسیس کرد، تا سال 2019 منتظر ماند تا مکان های پاپ آپ خود را آزمایش کند. و او به دیگر استارت آپ ها نیز توصیه می کند که وقت خود را صرف کنند. “اگر می خواهید خرده فروشی حضوری را امتحان کنید و در این مرحله هستید، یک راه خوب برای انجام این کار ابتدا از طریق نمایشگاه ها یا شراکت با یک برند موجود است که پایگاه مشتری هم افزایی دارد. شاید آنها به شما اجازه دهند راه بروید. برای مدتی به فروشگاه آنها رفت.» او می گوید.

کریس ویچرت، یکی از بنیان‌گذاران برند کفش‌های کتانی لوکس Koio، داستان هشداردهنده‌ای درباره حرکت خیلی سریع به سمت خرده‌فروشی فیزیکی ارائه می‌دهد. خیلی زود، این برند یک فضای پاپ آپ را در نیویورک در میانه یک طوفان برف اجاره کرد تا راه اندازی یک سبک جدید را جشن بگیرد. او می‌گوید: «ما بیشترین انتظار را داشتیم که چند نفر بیایند. “تخیل ما با خواندن برخی از کفش های کتانی بیش از حد از نایک و آدیداس جرقه زد، جایی که مردم دیوانه می شوند. [we lost sight] که ما یک نام تجاری کاملاً جدید خواهیم بود که ابتدا باید اعتبار ایجاد می کرد و برای خود نامی دست و پا می کرد.

همانطور که انتظار می رفت، پاپ آپ کار نکرد. اما Koio بعداً با نصب نمایشگرهای موقت در دیگر فروشگاه‌های خرده‌فروشی در خیابان‌ها به موفقیت بیشتری دست یافت. و اکنون دو پرچمدار دائمی در نیویورک و لس آنجلس دارد.