آیا لباس های خیابانی مرده اند؟ به گفته Dapper Dan، این فقط در حال تکامل است – Footwear News


خودی های مد دوست دارند بگویند که لباس های خیابانی مرده اند. اما به گفته حداقل یکی از غول های صنعت، این نمی تواند دور از واقعیت باشد.

«کسی که می گوید لباس خیابانی مرده است، باید به ما بگوید که چیست [means]داپر دان، طراح ساکن هارلم که به طور گسترده ای به عنوان مبتکر لباس های خیابانی لوکس شناخته می شود، در مصاحبه ای در نمایشگاه جادویی در لاس وگاس به FN گفت.

داپر دن به عنوان یک طراح در خیابان‌های هارلم، نیویورک، شروع به ساخت لباس‌های خیابانی کرد که از آرم‌ها و مواد برندهای لوکس بزرگ استفاده می‌کرد. پس از سال‌ها تعطیلی، داپر دان سرانجام در سال 2017 با گوچی شریک شد و مجوز طراحی برای ادامه روند طراحی با مهر تایید این برند به او اعطا شد.

صدای طراحی او که برندهای سطح بالا را با سبک های خیابانی ترکیب می کرد، به ستون تعیین کننده جنبش لباس های خیابانی لوکس تبدیل شد. خود داپر دن با گوچی کار کرده و افراد مشهوری مانند بیانسه و جی زی را تجهیز کرده است.

امروزه داپر دن – که به دانیل دی نیز معروف است – می گوید که تعریف لباس خیابانی تقریبا غیرممکن است. و اگرچه ممکن است متفاوت از 20 سال پیش به نظر برسد، اما ویژگی های آن هنوز در چندین برند وجود دارد.

“[Streetwear] این طراح گفت: همه جا هست. “همه جا هست.”

در حالی که این مقوله امروزه محبوب است، لباس های خیابانی به عنوان یک جنبش ضد فرهنگ زندگی خود را آغاز کردند که در سراسر جهان اسکیت بورد، موسیقی و هنر متمرکز شده است. در طول دهه‌ها، این خرده فرهنگ بیشتر به جریان اصلی تبدیل شد و خطوط بین لباس‌های لوکس و خیابانی شروع به از بین رفتن کردند، زیرا برندهای سطح بالا بیشتر متوجه شتاب این دسته شدند.

برای مثال، سوپریم زندگی خود را غرق در فرهنگ اسکیت و لباس خیابانی آغاز کرد. امروزه یکی از شناخته شده ترین برندها است و حتی توسط VF خریداری شده است. Corp در سال 2020، حرکتی که این برند انحصاری را تحت یک والدین کفش جدید قرار داد که به دلیل سبک های سنتی تر خود شناخته شده است. علاوه بر این، Supreme با بسیاری از برندهای سطح بالا از جمله Comme des Garçons و Louis Vuitton همکاری کرده است و آن را در تقاطع لوکس و سبک خیابانی قرار داده است.

این روزها، برندهایی که تقریباً در هر خط بازی می کنند، آرزوی آن را دارند.

به این ترتیب، تلاش برای تعریف مقوله ای که همیشه در حال تغییر است می تواند دشوار باشد.

همانطور که Dapper Dan گفت: “هوا را چگونه تعریف می کنید؟”